piątek, 18 marca 2016

Leczenie

To wojna...

Nie każdy jest lekarzem z powołania 
Nie kazdy zgłębia temat 
Lekarz też człowiek 
I błędy popełnia...

Nowy lekarz zmienił mi stary lek 
Lekarz gugle mowi że to nie jest ok.. 

Zostały mi dwie tabletki starego leku 

Nie mogę się nigdzie dobić by się dowiedzieć czy nowy lekarz dobrze robi..

Tanoxifen po 3,5 roku idzie out 
Teraz lametta 

Ale moja młoda ( wbrew pozorom fizjologicznie nadal tak) natura się buntuje i chce wrocic do czasu przed rakiem 
Lametta jednak dla wiekowych pań...
Miał ktoś tak?

18 komentarzy:

  1. Bez badania poziomu hormonów? Moja onkolog by tak nie zrobiła

    OdpowiedzUsuń
  2. Ossa, a czym byla podparta decyzja? Cos sie dzieje?

    Tamosia po 3.5 roku, jesli Tamos nie za bardzo uprzykrza zycie, sie nie odstawia..

    Domagalabym sie uzasadnienia od lekarza. W pewnych przypadkach lekarze zamieniaja leki, ale zazywczaj w przypadku, gdy Tamos robi "na dole" powazne zamieszanie. Nawet nie zamieszanie, ale powazne zamieszanie..

    A moze znasz kogos, kto bierze Tamosia i moglby pozyczyc pare tabletek, do czasu, az lekarz umotywuje zmiane? Podreptalabym do innego lekarza, albo i dwoch, i poporosila o druga/trzecia opinie - zanim lek bedzie zmieniony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przerost endometrium
      nieprawidłowe teoretycznie krwawienia...

      a lamette niby lek nowszy niż tamoś

      Usuń
    2. W takich przypadkach czesto doklada sie Zoladex do Tamosia.

      Lametta (letrozole) jest lekiem z grupy inhibitorow aromatazy. Jest skutecznym lekiem (chyba nawet skuteczniejszym niz Tamos) w przypadku kobiet po menopauzie.

      W przypadku kobiet przed menopauza w ostatnich latach prowadzone byly badania (obiecujace) pod katem stosowania wlasnie inhibitorow aromatazy (m.in. letrozolu) u kobiet przed menopauza - natomiast tylko wraz z supresja funkcji jajnikow (sam letrozol tego nie zalatwia).

      Czyli moze nawet sprytny ten lekarz byl..? Ale zdecydowanie dobrze jest dopytac. Szczegolnie o ta supresje.

      Bede mocno trzymac kciuki za konsultacje. :*

      Usuń
    3. Zoladex ( u mnie lucrin) miałam przez dwa lata potem zabrali
      Bo taki schemat..

      Usuń
  3. Ja nie pomoge ale widze ze to mocny dylemat:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podpinam się pod Margo, rozumiem Twoje obawy;/

      Usuń
    2. mam szczęście nie znać problemu, ale mocno kciuki zaciskam niech się naprostuje

      Usuń
    3. No tak, jedynie sensowne jest skonsultowanie z innym lekarzem. :/ Ech :/

      Usuń
  4. znalazłam tamosia na tydzien...
    muszę teraz znaleźć rozwiązanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki by to rozwiązanie było jak najlepsze i szybko się znalazło

      Usuń
    2. Musze dotrzeć do jakiegoś lekarza..
      Nie bardzo mam pomysł gdzie

      Usuń
  5. A nie powinnaś brać 5 lat tanoxifenu?
    Leczenie uzupełniające u kobiet po menopauzie z wczesnym stadium zaawansowania raka piersi z receptorami dla hormonów. Przedłużenie leczenia uzupełniającego u pacjentek po menopauzie z hormonozależnym rakiem piersi we wczesnym stadium zaawansowania, po standardowym leczeniu uzupełniającym tamoksifenem trwającym 5 lat. Leczenie pierwszego rzutu zaawansowanego raka piersi u kobiet po menopauzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie też ten dylemat mam..
      jestem już na lemecie bo tamoś się skończył
      i czekam na opinię od jednego lekarza..

      Usuń