czwartek, 2 maja 2013

wzrost wartości prywatnej nieruchomości

Dziś po raz kolejny podnoszę wartość swych liter czterech. Termin wypada jutro, jednakże kraj postanowił świętować. Lodowaty pozwolił, by wcześniej się wzbogacić.
Ja też mam świętować gościnnie i właśnie ta koniugacja mnie nieco stresuje. Obawiam się o swą kondycję.. A szkoda, bo impreza tłumna od dawna planowana. Najwyżej zaklepię leżak.

Ba! jeszcze nie wiem jak z pracy się wyrwę celem pobrania strzału... obym nie zapomniała.

Ostatnio przeczytałam o Zomecie, którą to leczy się Ksena. I muszę dalej zgłębić temat, bo ktoś napisał...że to również stosuje się profilaktycznie, przy hormonozależnym raku piersi celem UNIKNIĘCIA przerzutów.
Tyle, że nie u nas!
I jeśli to się okaże prawdą... to trudno. Przestanę jeść i płacić rachunki by wydać całą wypłatę na lek. Ale spokojnie..
Bierzemy temat pod lupę.


85 komentarzy:

  1. Ostruniu,kiedyś czytałam na niem. forum, że niektóre babki biorą profilaktycznie - co pół roku Zomete. Jedne Panie maja dość dużo skutków ubocznych, inne nie. Czy pomaga ten lek przed wznową ? Zdania są podzielone. Zresztą jak zawsze

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie nikt nie zaproponował
    ale za miesiąc wizyta
    dopytam się
    a jak jest Zometa po holendersku baj de łej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zolendronic acid.
      Bosfosfoniany, do których należy, zmieniają środowisko kości na nieprzyjazne komórkom nowotworowym, którym mija ochota na osiedlanie się w nim, a już w nim obecne pozostają w stanie uśpienia ("dormant cells"). Ale w wielu wypadkach do przerzutów do kości w ogóle nie dochodzi, więc myślę, że sprawa jest bardzo indywidualna.
      Jako że wątpliwości rozwiewa się trudno, myślę, że warto zrobić densytometrię - kwas zolendronowy będzie działał też jako prewencja/leczenie osteoporozy, której terapia hormonalna stosowana w raku piersi sprzyja.

      Usuń
    2. Zoledronic, przepraszam.

      Usuń
    3. no ale nikt nie wie, co będzie, więc może jednak powinno się to zastosować?

      Usuń
    4. Lek ten na długo wbudowuje się do kości, hamując ich naturalną przebudowę. Stosując go (zwłaszcza prewencyjnie!) należało by kontrolować wskaźniki obrotu kostnego, co nie wszędzie jest możliwe. Miewa też działania niepożądane.
      Warto porozmawiać z doświadczonym lekarzem o ryzyku wystąpienia przerzutów.
      Na początek zrobić sobie densytometrię, sprawdzić poziom witaminy D i wapnia we krwi.

      Usuń
    5. już mam zwiększony obrót kostny...

      Usuń
    6. myslisz, ze lekarze chetnie beda rozmawiac z pacjentem o czym takim?
      bo jednak trzeba to robic pod opieka lekarska, prawda?

      Usuń
    7. przemilczę...
      już widzę mojego Lodowatego co mi nawet na badanie krwi nie chce dać:P

      Usuń
    8. Myślę, że powinni rozmawiać. To poważne życiowe decyzje.

      Usuń
    9. ja też tak myślę..dlatego im gadam, ale oni kwitują..ma pani kasę to niech sobie pani działa- ja mam tu takie normy

      Usuń
    10. Paulina- zometę biorą co pół roku..ale jak długo?

      Usuń
    11. Myślę, że jest to sprawa umowna, jak wiele metod leczenia w onkologii (nie jestem onkologiem).
      Obiektywnie rzecz biorąc lek ten można przyjmować póki jest skuteczny, nerki są wydolne i nie dochodzi do innych działań niepożądanych. No i moim zdaniem przed kolejnym planowanym wlewem należało by sprawdzać, czy nie doszło do głębokiego zahamowania kościotworzenia (P1NP, osteokalcyna). Nie jestem pewna, jak to jest w przypadku osteoporozy, co 6 czy co 12 mies. - jestem teraz zbyt zmęczona, by sprawdzić. Przed rozpoczęciem leczenia należy wyleczyć zęby.
      Istnieje też inny lek stosowany w przypadku przerzutów do kości (i wprowadzany do leczenia osteoporozy), denosumab, to tak a propos tej skuteczności.

      Pozostaje jednak kwestia, jakie jest ryzyko przerzutów.

      Tak czy inaczej radziłabym Ci sprawdzić u siebie tę wit. D, stężenie wapnia, fosforanów we krwi, zrób densytometrię - to jest naprawdę podstawa, gdy chodzi o zdrowie kości - niewymyślna podstawa. Będziesz miała jakiś punkt wyjścia.

      Postaraj się może porozmawiać z onkologiem, który leczył wiele chorych na raka piersi. No i z którym da się rozmawiać, oczywiście. To może być nawet jedna wizyta, ale z pełną dokumentacją choroby w skoroszycie.

      Czy denerwujesz się, gdy szukasz sama? Istnieje przeglądarka światowego piśmiennictwa medycznego. Znajdziesz ją wpisując w google "PubMed". Potem np. zoledronian metastases prevention, zoledronian breast prevention, któraś zbitka słów może zadziałać. Może tam być informacja o okresie prowadzenia badań - bo zalecenia opierają się na wynikach badań klinicznych. Jeżeli denerwujesz się zanadto, to nie rób tego. Powinni to robić lekarze. A nawet gdyby nie czytali, to towarzystwa onkologiczne organizują wiele europejskich i światowych konferencji na których onkolodzy dowiadują się o efektach stosowania leków, których z przyczyn finansowych nie mają okazji stosować.

      Usuń
    12. Nie żebym była jakaś bardzo leniwa, ale jestem zmęczona i prawie zaraz wyjeżdża, więc nie mogę się teraz aktywnie zaangażować w poszukiwania)

      Usuń
    13. ok... roumiem,
      jak cos to poczekam :D DZIĘKI

      Usuń
    14. Generalnie słuchaj (czytaj) Pauliny, zmień lekarza i myśl pozytywnie.
      Na zapytanie , czy zometa przeciwdziała przerzutom, nie usłyszysz jednoznacznej odpowiedzi. Na pewno wypełnia dziury w kościach, zwiększa poziom wapnia i powinna być dawkowana ostrożnie przy osteoporozie. Osteoporoza zagraża Ci przy tamoxifenie - wiesz o tym?(osłabia kości) Bóle kości i stawów są od hormonów. Przy przerzutach do kości małych rozmiarów nic nie czujesz - dopiero, kiedy rozwala się je naświetlaniami - zaczyna się mega impreza - taka jak u mnie. (dopóki nie ruszone - nie bolało).
      Nie ma też niestety markerów odpowiadających za zmiany w kościach, ale monitoruj się np CA 15,3. Każdą podwyższoną wartość najlepiej sprawdzać obrazowo - np scyntygrafią, lub droższą, ale lepszą wersją - PET CT.
      Ale to lekarz musi z głową na karku, a nie pod..
      Całuję Ostre , od tego rozpisania mi tyłek stwardniał :P
      Czym się!

      Usuń
    15. kurna....
      kuzwa
      qrfa
      tyle w temacie
      zla jestem na tego gada

      Usuń
  3. życzę dobrej zabawy na imprezie, żadnych leżaków i strzałów bez sensacji!
    Buziaki :***

    OdpowiedzUsuń
  4. No to sił życzę, zeby lezakowanie było tylko dla przyjemności ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę siły i przyjemności ze świętowania:))
    Kawa?Bo Rybeńka poszła zdawać maturę;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana to ze dasz rade imprezie nie watpie:)
    Na lezaco, stojaco ale dasz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. dobra dobra
      a ty skoro jednak bedziesz psowadzic dochodzenie to sie skup i odkryj, co tam bylo w aferze co gaga i lola sie spikly

      Usuń
  8. Miłego imprezowania, imprezy podnoszą adrenalinę i dają dodatkowe strzały - dobrego samopoczucia.
    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. czymaj siem ostrusiu:DDD

    rzymianie imprezowali na leżonco....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie, właśnie, pozycja leżąca całkiem przyjemna jest. nie zapomnij jednak o kocyku, zimno jakoś.

      Usuń
    2. cokolwiek to jest, niech się uda :)

      Usuń
  10. No to cierpliwości dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. nam szczelać nie kazano...

      Usuń
    2. zimno jest faktycznie życzę wobec tego Ostre gorących wrażeń imprezowych:*

      Usuń
    3. kominek to świetny wynalazek :P

      Usuń
    4. wykitowalabym z moimi hotflaszami ostatnio:PP

      Usuń
    5. u mnie własnie gufnie coldflasze

      Usuń
    6. a mialam taki czas, ze mnie zimno oblewalo, balam sie, ze tak mi zostanie, ale pojszlo sobie

      Usuń
    7. no mi nie pojszło
      w kominie siedzę

      Usuń
    8. ojojoj, Ostre, załóż ciepłe skarpetki ;)

      Usuń
    9. mam na zmianę hot i cold czasem nie do wytrzymania...

      Usuń
    10. nie brałam tamosia ani nic w tym typie, ale po radio tak mi jakoś się poprzestawiało...

      Usuń
    11. ale musze ci powiedziec, ze pieknie wisisz u Ostrej na scianie:))

      Usuń
    12. jeszcze troszkę i będziemy wisieć tu wszystkie razem :) w kupie!

      Usuń
    13. w kupie jakby razniej, nie?

      Usuń
    14. no i kupy nikt nie ruszy ;)
      a tak serio, to pewnie, że raźniej, przecież dlatego tu jesteśmy :)

      Usuń
    15. no sfienta prafda:))

      Usuń
    16. to cieszmy się majówką :))

      Usuń
    17. kto ma ten ma
      ja na eM to maturem raczej :PPP

      Usuń
    18. uuu to długa będę musiała tego bloga prowadzić nim się powieszę

      Usuń
    19. no, ale co ma wisiec nie utonie!

      Usuń
    20. ryba i tak nie utonie

      Usuń
    21. co nie znaczy ze sie powiesi :PP

      Usuń
  12. Czemu ja nie mam folne jutro?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo masz folne w poniedzialek!

      Usuń
    2. uważam, że powinni szanować Twoja kulturę, tradycję i dobro narodowe, tudzież religię i wiarę w wolne- zgłoś protest

      Usuń
    3. To im jutro pofiem comi na fontrobie lezy.

      Usuń
    4. i na zółondky tyż

      Usuń
    5. Skond wiesz? :)))
      Praca do mnie dzwonila wlasnie- musze jutro byc
      Fajne onuce !

      Usuń
  13. Dopiero przed chwilą zobaczyłam zmiany na Wygranej Ścianie :) Ostre, bardzo mi się podoba Twój pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  14. dzień dobry. jak samopoczucie i siły?
    pogoda za oknem okropna. sugeruję nie wychodzić z łóżka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też witam cieplutko :)
      po nocnej ulewie ciepło i słonecznie
      kto potrzebuje - wysyłam paczuszkę ze słońcem :)

      Usuń
    2. dzień dobry
      czymaj siem, ostrusiu
      ♥♥♥♥♥

      Usuń
  15. czymam się czymam-ino łóżka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rybcia pożycza Ci torebusiem pod szpile, to ja pożyczem mojom pieluchem...:PPP
      tesz pasi:P

      Usuń
  16. http://www.youtube.com/watch?v=Ygz1VRzc8Ls
    czy tylko u mnie ciągle deszcz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cyntralna Polska dośfiadcza deszczu:(

      Usuń
    2. dla roślin dobrze, dla mnie niespecjalnie. lekko nadziębionam, a wieczorem wyjście na kabareton.

      Usuń
    3. znaczy siem, kurtury dotkniesz?:)))

      Usuń
    4. jutro ze mnom nie pogadacie, taka kurturarna bendem.

      Usuń
    5. ale zaraz, zaraz, dziewczynki - ta wieczorna kultura w tv dziś bendzie, też możecie poobcować.

      Usuń
    6. chyba z jakimś poślizgiem, bo impreza niby na 19, a relacja od 20:40.

      Usuń
    7. aaa, pomylki bendom kasowac
      a jak siem ruda wystroisz?
      moze bendem ciem wypatryfac?

      Usuń
    8. mało fotogeniczna ostatnio jestem. raczej bendem siem ukrywać.

      Usuń
    9. no to po com mam oglondac:PP

      Usuń
  17. Ostre, czy to szczelanie lukrowane?
    Zalegaj, odpoczywaj, ślę dobre myśli :)

    OdpowiedzUsuń
  18. pierdziele!
    idem se, nikogo nie ma, to nie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. zkukrowałam sobie litery

    OdpowiedzUsuń
  20. Faktycznie:) świetne zmiany na ,,Wygranej ścianie" Ostruniu, może i ja kogoś podeślę? Zapytam tylko czy mogę.

    tulaski :)

    OdpowiedzUsuń