poniedziałek, 30 czerwca 2014

eutanazja

Bardzo kontrowersyjny temat..
I tak do końca nie mam jednoznacznego zdania, bo przecież... życie jest jedno.
Jednak żyć w bólu...

Obym nigdy przed takim wyborem stanąć nie musiała, gdyż żadna ustawa nie da czystego wyboru, każdy argument może być poparty kontrargumentem.


I tak mi zeszło w tym kierunku, gdy usłyszałam, ze leki stosowane w onkologii znów idą w górę i to radykalnie. Kto z nas stosował neulastę ten wie, że daje nadzieję na skuteczne leczenie, bo bez niej często nie można podać chemii. Nie każdego jednak stać by kilkaset złoty wydać..

To takie moje skojarzenie.
W białych rękawiczkach.
przeraża...

ARTYKUŁ

dawka kosztowała kilka złoty- dawek pamiętam brałam z 5 po każdej chemii. Dziś dawka ma kosztować ponad 100 zł.
....

PS. Wiem, ze nie tylko w onkologii są zmiany.  Niektóre leki zmieniają ceny co kwartał. Dlaczego?

23 komentarze:

  1. To co się dzieje w systemie opieki zdrowotnej mnie też jawi się czasem jako forma eutanazji i przeraża :(

    OdpowiedzUsuń
  2. oglądam teleekspres
    i zatkało mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jak tu sie nie denerwować..?

      Usuń
    2. ty mi powiedz, jak mozna Polakiembędąc narzekać na lux służbę zdrowia? MOja historia, to inna bajka,

      Usuń
    3. a co było w teleekspresie ?

      Usuń
    4. mówili, że ceny leków wspomagających chemioterapię rozną o setki procent i nie będą refundować leku pomagającego przy leczeniue przerzutó w raku piersi

      Usuń
    5. kryste !!!
      to skandal !

      Usuń
    6. No cóż... Oszczędzają na pacjentach!

      Usuń
  3. to jak tortury NFZ..powolne..
    a eutanazja nie jest tortura

    OdpowiedzUsuń
  4. Chwytają się każdego grosza kosztem zdrowia i życia. Ich pensje nie zmaleją :( i znajdzie się na leki, terapie, dobre żarcie i urlopik by wypocząć psychicznie i fizycznie.
    Obrzydliwy interes
    Niestety nie tylko w naszej Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  5. I jak tu się leczyć??? I jak tu nie być Złośnicą????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale też twórcza...złośc póki nie idzie w agresje moze być przyjacielem, podpowiadaczem
      jestem teraz w takiej fazie...zamknięta w pułapce szukam rozwiązań
      Twórczego dnia życzę

      Usuń
    2. Dobrze jsk motywuje do działań

      Usuń
  6. Wczoraj obdzwoniliśmy apteki we Wro za Hydroxycarbamidem dla taty. Udało się zdobyć 1 opakowanie. Zamiennik jest dostępny bez problemu, tylko już nie na refundację.

    OdpowiedzUsuń
  7. Minister Zdrowia powiedział,ze ta podwyżka jest przejściowa na okres wakacji!! żal!
    jestem przerażona ....

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niby zdrowa (lub niezdiagnozowana) ale i tak mnie to przeraża.
    Jak przylezie do mnie to chyba będzie trza umierać...
    Żeby tylko przeciwbólaków nie brakło.

    Masakra.
    Ten kraj to jedna wielka masakra.

    OdpowiedzUsuń
  9. no i mamy eutanazję...po co ustawy?

    OdpowiedzUsuń