sobota, 9 maja 2015

Szpile



Wyglądają tak...
Generalnie ohyda
Ale pomaga!

33 komentarze:

  1. Rozumiem, że to efekt nieodwzajemnionej miłości do szpilek...?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy szpilki z poprzedniego wpisu i szpile, mają ze sobą coś wspólnego?
    Oprócz koloru? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. czyli jak ja stronię od szpil, to takie mi nie grożą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety... Gwarancji nie ma :( ale szanse większe :)

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że skłonność może być jeszcze dziedziczna...

      Usuń
    3. w śr. u ortopedy spotkałam 2 panie po operacji haluksów. żadna z nich nie nosiła butów na wysokich obcasach. aż sobie wyszukałam: Choroba dotyczy głównie kobiet - paluch koślawy ma prawie połowa z nich, a przyczynia się do niej nadwaga, noszenie butów na wysokich obcasach, stojący tryb życia oraz płaskostopie. Patrząc na wymienione czynniki - muszę schudnąć!

      http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/kregoslup/haluksy-przyczyny-objawy-i-leczenie_38243.html

      Usuń
    4. Zdecydowanie nadwaga! Z autopsji...:))

      Usuń
    5. trzy pozostałe przyczyny mnie nie dotyczą, więc może się uda uniknąć.
      te babeczki, z którymi rozmawiałam, nie miały aż tak skrajnych przypadków, ale którejś znajoma miała usuwany jeden palec (ten przy dużym), bo stał pionowo do góry. masakra.

      Usuń
  4. Ja szpil nie noszę, a i tak mam. Pewnie dlatego nie noszę:).

    OdpowiedzUsuń
  5. Najczesciej jest to genetyczne, nadwaga tez ma pewnie znaczenie. Ja moje haluksy zrobilam ponad 20 lat temu i mam teraz stopki do calowania:))))
    Nie wiem na ile ta Twoja szpial pomoze, ale obawiam sie, ze aby to zadzialalo to trzeba z ta szpila zyc juz non stop do konca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój ortopeda twierdzi, że nic to nie pomaga tylko zabieg :)
      Ostra musisz zdać relacje :P

      Usuń
    2. Najważniejsze ze juz nie boli:)

      Usuń
    3. O to najważniejsze, oby pomogło:)))

      Usuń
  6. Ostra, gdzie można je nabyć?

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja miałam zoperowana stopę
    z przyczyn wymienionych przez Rudą to też tylko waga

    OdpowiedzUsuń
  8. A! to jest Marcin!
    a może teraz już inaczej ma na imię?
    mój był niebieski :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie sypiam z Marcinem :)

      Usuń
    2. Ja już od lat mam spokój z tymi dolegliwościami.
      Jakiś czas spałam z Marcinem, zadbałam o buty na niskim obcasie i co chyba ważniejsze, z szerszymi noskami. Lekarz mi podpowiedział, kiedy najbardziej mi dokuczał ból, żeby masować, masować, masować. Mówił: siedzi pani i ogląda film, masować nawet 20 min, niekoniecznie wcierać maść, może być zwykły krem, bardziej chodziło o rozcieranie tego miejsca.

      Usuń
  9. Czy to Twoja stopka Ostra?

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy to Twoja stopka Ostra?

    OdpowiedzUsuń
  11. Też sypiam z marcinem - ale tylko na jednej nodze mam problem. To chyba nie jest od wysokich obcasów bo nigdy nie chodziłam w jednym bucie wysokim a drugim niskim :) W każdym razie jeden element aparatu wyrzucam. Najważniejsze jednak, że pomaga. Basia

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja to robie od lat...i doraznie pomaga,nie boli,a to duzo.Kupilam jeszcze HALLUFIXY i chodze w nich po domu.Tez pomagaja,ale niestety nie wylecza.Jak wychodze z domu zakladam takie zelowe obraczki na duze palce z ochrona na halluksy ,chodzi sie zdecydowanie wygodniej,a generalnie ich nie widac bo sa przezroczyste.
    Rozpisalam sie tak,bo znam temat.Borykam sie z nim od 25 lat i moge szczerze powiedziec,ze jak sie dba o stopy z takim schorzeniem mozna funkcjonowac .Moja babcia nie miala takich mozliwosci i przezywala katusze.
    Pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń