czwartek, 14 lutego 2013

przepis

Czy istnieje przepis na udane małżeństwo, czy że tak bardziej nowocześnie rzeknę- na udany związek?
Dojrzałość na pewno jest nam niezbędna.
Według Gary'ego Chapmana należy:
- się dotykać
- rozmawiać
- obdarowywać
- wyręczać
Proste?
Dobry związek, to albo wygrana w totolotka statystycznie jednak rzadka, lub po prostu ciężka praca. nauka. walka.
sztuka kompromisu.
Miłość przy tym wydaje się konieczna, jako paliwo co napędza.
Nauka jest ciągła.

Dojrzałych związków Wam życzę.

68 komentarzy:


  1. pozostac soba a nie byc egoista

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpierw musi być miłość a nie tylko zauroczenie, czy kozysc emocjonalna. Tak jak piszesz ,,ciężka praca. nauka. walka.sztuka kompromisu " przepleciona dotykami rozmowami,obdarowywaniami, wyręczeniami" Święte słowa Ostruniu przytoczyłaś :) Mój mąż jest moją pierwsza miłością. Od 25 lat razem, od 17 lat małżeństwem.Moja połówka kiedyś mi napisała: ,,Bardzo Ciebie kocham i nie zapominaj o tym. Bo to nasze uczucie może świat zmienić, zmienić los życia, a także nadać sens życiu i dać tą niewidzialną siłę wytrwania nadziei."
    Rozmiękłam :))) Miłych Walentynek życzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. no i siem zadumałam...
    gaga

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. że tak powiem górnolotnie - nad życiem...
      gaga

      Usuń
  5. Nazywając jeszcze sprawę bardziej dosadnie, to ciągła praca, ale nad sobą!!!
    Nie można wszak nikogo zmienić, tylko siebie ;)

    walentynkowe pozdrowienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzien dobry.
    komu slonca??
    caly tydzien ma lac ale tylko w tym dniu zaswiecilo, czary....

    Pieknie piszecie, milosc to nie tylko motyle w brzuchu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. motyle to chwila..
      potem się życie zaczyna
      i trzeba się napracować..
      by znów poczuć motyla

      Usuń
    2. ale jak czesto mylimy te motyle z zyciem..

      Usuń
    3. ale jak milo jest sie calkiem zapomniec czasami...

      Usuń
  7. a wiecei, ze malzenstwa z wielkiej milosci stanowia maly procent zawieranych slubow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziwne, prawda?
      wazniejsze sa przyjazn, przywiazanie, chec zmiany stanu cywilnego

      Usuń
    2. a sex?;) gdzie jest? :P

      Usuń
    3. pod kordłom:P
      gaga

      Usuń
    4. sex podobno przereklamowany jest...

      Usuń
    5. ostre - taka duża, a nie wie. przecie ślub do seksu chyba nie jest wymagany.

      Usuń
    6. a ja myslalam ze tak :P

      Usuń
    7. ja nie mówiem o seksie pozamałżeńskim, ale o seksie jako przyczynie, dla której bierze siem ślub. obecnie nikt chyba nie biegnie od razu do ołtarza, jeśli chce siem z kimś kochać.

      Usuń
    8. oj byś się ruda zdziwiła

      Usuń
    9. znalam takom cos sie nie pchala do lózka i wcale na tym dobrze nie wyszla :(

      Usuń
    10. ostra
      intrygujesz

      Lamia?

      Usuń
    11. ja tam rozpustna, więc rybcia - nie stresuj się :P

      Usuń
    12. bo ryby to juz rozpuste maja w skrzelach :))

      Usuń
    13. idę się naprawiać
      pod kołderkę

      Usuń
    14. no, ona z oazy byla
      szczesliwa, ze znalazla chlopaka co nie spieszy sie z temi sprawami
      tylko ze po slubie tez mu sie nie spieszylo...

      Usuń
    15. Lamia!
      Rozumiem, ze ona chetnie by sie dowiedziala, o co chodzi w te klocki?
      i co, okazalo sie, ze on woli ich?

      Usuń
    16. ona nie chciala sie dowiedziec przed slubem
      taka wierząca
      a on z nim...tak

      Usuń
    17. w sensie wolał swoich kolegów
      nic nie wzbudzało podejrzeń,
      ale babcia wiedział:)

      Usuń
    18. bo babcie mondre som!

      szkoda dziewczyny

      Usuń
    19. wiem, że ułożyła sobie życie.
      ale swoje przeszła.
      seks ma sens :)

      Usuń
    20. seks jest też sensem;)

      Usuń
    21. i tematem pewnych ksiazek :)

      Usuń
    22. muszę zdobyć czecią

      Usuń
    23. czwartom ponoć Felicjańska popełniła

      Usuń
  8. jestem w takim związku.
    Z moim kotem:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. futrzak, poddałaś mi myśl
      że kobiety powinny być jak koty w stosunku do facetów
      nigdy nie mieli by ich dość..

      Usuń
    2. że drapać?
      czy mruczeć?

      Usuń
    3. a to dobre pytanie
      koty włonczajom uroczy traktor jak im dobrze:)

      Usuń
  9. Bajka o motylach na walentynki.
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten ma tyle, a tamten ma tyyyyyyyyle.

    OdpowiedzUsuń
  11. to ja nie kumam dzisiaj- spaliłam bajkę o motylach .
    Tym razem poległam- jakieś choróbsko. Przepraszam, ide sobie Pa,

    OdpowiedzUsuń