czwartek, 18 września 2014

Kompleksowo

Czy kiedykolwiek powstanie doktorska specjalizacja mająca na celu kompleksowe podejście do pacjenta?
Takie by zrobic dokładny wywiad, mieć pojęcie, połączyć fakty...
Dziś gdyby nie moje głupie żarty nie dowiedziałabym się że....
Tamoksifen moją zaćmę powoduje.
Przy mojej zaćmie tamoksifen jest niewskazany...

A leczę zaćmę 2 lata i okulistka wie o moim leczeniu...

Mam podjąć decyzję..
Wybrać raka czy ślepotę?

Tymczasem dostałam ostatni złoty strzał i powolne obcinanie onkologicznej pępowiny... Zmniejszenie częstotliwości wizyt.

To chyba powód by się napić?

A wszystkim dzieciom: córkom i synom chcialam przekazać, że matki to z reguły wariatki i kochają bezwzględnie.
Ot tak.

40 komentarzy:

  1. Zmniejszanie częstotliwości to dobry znak :)
    Ślepota Ci nie grozi, operacja przywraca ostrość widzenia. Możesz dostać od okulisty odpowiednie zaświadczenie, które pozwoli przyspieszyć zabieg.
    :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kompleksowego podejścia to raczej w tym życiu bym się nie spodziewała, ale może się mylę...

      Usuń
    2. A zmniejszanie to raczej znak ze NFZ uznał iż po 2 latach tak rozwija sie wolniej ..

      Usuń
    3. takie procedury
      częstotliwość kontroli określają wytyczne towarzystwa onkologicznego,
      a na tej podstawie i NFZ

      Usuń
    4. Ale rodzaj badań go juz od doktorka Zalezy

      Usuń
    5. http://onkologia.zalecenia.med.pl/pdf/PTOK_2013_05_Rak%20piersii.pdf

      http://onkologia.zalecenia.med.pl/

      Usuń
  2. ja własnie dziś myślałam o kompleksowym podejściu do porodu. o tym że nie tylko liczy się ciao ale i duch.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka prawde rzeklas to Ci powiem, ze wiem od 7 tygodni

    OdpowiedzUsuń
  4. Podejście do pacjenta to i ja doświadczyłam ostatnio:/
    A jak zapisano mi Dziecko na rezonans na kwiecień to pozbyłam sie złudzeń,ze będzie lepiej a miało być...

    Ostra dobrze,że jesteś,dobrze Cie czytać:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ino mam wenę.. Ale o tym soon:)

      Usuń
    2. Margo! no z takim terminem....
      a gdzieś w pobliskiej miejscowości?
      kuzyn u nas dostał podobny termin, a parę kilometrów dalej całkiem szybko i już jest po badaniu

      Usuń
    3. dzieki Olga,będę szukać....może coś znajdę:)

      Usuń
    4. Ja nie znalazłam, najwcześniej na luty... W związku z tym odplatnie

      Usuń
    5. no i masz rację aLusiu.... w tym roku nie ma szans....obdzwoniłam wszystkie pracownie i wszystkie zapisują na kwiecień:(
      luty.....ech ....a gdzie tu koniec roku jeszcze....szkoda słow....

      Usuń
    6. szkoda słów...
      przykro mi Margo, że się nie udało :(

      Usuń
    7. Margo moja córka też miała skierowanie na rezonans pani przez tel powiedziała mi,że termin za 6 m-cy, zapytałam,a jak jest na cito....poszperała i zapisała za 3 tygodnie...a ja dopisałam cito...

      Usuń
  5. z tym podejściem lekarskim to może nie za wiele miej oczekiwań - wtedy mniejsze rozczarowania
    chociaż marzenie piękne!

    a sraka się pozbywaj, bo zaćmę to da się usunąć, za "niewielką" opłatą to nawet wcześniej :(

    i pić trzeba, bo inaczej się usycha :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostra ja bym na wielkie zmiany nie liczyła, a niedouczonych lekarzy jakby więcej.....albo im się nie chce myśleć,albo brak im czasu jak pędzą na 5 etatach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pisałam ostatnio o tym samym. Złe leczenie nadciśnienia mamy doprowadziło do powiększenia się guza w oku. Kardiolog jest tego pewien w 100%. I tylu lekarzy przez rok wiedziało, że mama leczy nadciśnienie i nikt nie zapytał o wartości ciśnienia po lekach, o same leki, ich skuteczność etc. Ręce opadają... wiedzą, a nie łączą... masakra.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kompleksowego można uświadczyć w medycynie chińskiej chyba tylko...

    OdpowiedzUsuń