czwartek, 21 marca 2013

Nowe leki

Uczeni pracują i opracowują
Na zachodzie dopuszczono już do stosowania, u nas pewnie jeszcze wiele pór roku, albo i dekad minie.. Lek jest drogi, a to już wystarczy, by nie był dostępny.

a oto info:


Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków (FDA) dopuścił do użycia w leczeniu raka piersi nowy preparat będący połączeniem przeciwciała z chemioterapeutykiem – informuje AP. Jest on bardziej skuteczny, a jednocześnie powoduje mniej działań niepożądanych.
Lek, który okrzyknięto inteligentną bombą farmakologiczną, opracowała firma Genentech, od lat specjalizująca się w nowej generacji lekach biotechnologicznych.

Preparat działa w ten sposób, że dostarcza chemioterapeutyk bezpośrednio do komórek rakowych. Obecnie stosowana chemioterapia polega na tym, że wprowadza się ją do całego organizmu chorego. Wywołuje to liczne skutki uboczne, np. nudności, wymioty i wypadanie włosów, bo oprócz komórek rakowych niszczone są również te, które są zdrowe. Stąd liczne dolegliwości, na które cierpi wielu chorych podczas chemioterapii.

Selektywne działanie nowego leku udało się uzyskać dzięki połączeniu chemioterapeutyka z przeciwciałem monoklonalnym blokującym nadekspersję onkogenu HER-2. Mutacja ta jest odpowiedzialna za wyjątkowo agresywną postać raka piersi występującą u 20 proc. kobiet. Kobiety te od wielu lat leczone są lekiem o nazwie trastuzumab firmy Roche, zwierającym swego rodzaju przeciwciało.

Nowy preparat to połączenie obu tych farmaceutyków. Chemioterapeutyk dostarczany jest wraz z przeciwciałem monoklonalnym do komórek rakowych piersi, co zwiększa skuteczność jego działania.

-To rewolucyjna metoda terapii – twierdzi dr Melody Cobleigh z Centrum Medycznego Uniwersytetu Rush, które prowadziła badania kliniczne nad nowym lekiem. Z jej obserwacji wynika, że chorzy, u których jest stosowany, czują się znacznie lepiej, nie wypadają im włosy, nie mają nudności ani wymiotów.

Lek jest jednak bardzo drogi. W USA za miesięczną kurację trzeba zapłacić prawie 10 tys. dol. (leczenie jedynie trastuzumabem kosztuje 4,5 tys. dol). Producent leku firma Roche sugeruje, by jeden cykl leczenia z użyciem nowego preparatu trwał 9 miesięcy, ale to zwiększa koszty leczenia do 94 tys. dol. (PAP)

137 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. uffff- już siem martwiłam o swoją popularność :P

      Usuń
    2. ostre, a kcesz mieć trolla?
      troll

      Usuń
    3. gagowego to nawet fajnie mieć

      Usuń
    4. nie rozumię???
      troll

      Usuń
    5. nie martw się tym, jakoś damy radę

      Usuń
    6. jako troll to stawiam piersze kroczusie i nie bardzo łapiem wszystko:(((:PPP
      troll

      Usuń
    7. U viki możesz sie łuczyć, ale to nie jest dobry kierunek.

      Usuń
    8. szukam cały czas bloga, żeby osadzić siem w nim mocno!
      troll

      Usuń
    9. i zapuścić korzenie?

      Usuń
    10. siedzisko czeba mieć..
      i wypuszczać siem z niego na insze blogi!
      troll

      Usuń
    11. takom trampolinke? wyściełać Ci?

      Usuń
    12. to kcesz mię na zawsze?
      troll

      Usuń
    13. łaj not? a da się ciem wychować?

      Usuń
    14. na jeszcze gorszego trolla?
      troll

      Usuń
    15. juz jesteś fatalnym

      Usuń
    16. i o to siem roschodzi..
      trolle takie som, niestety:PPP
      troll (fatalny)

      Usuń
    17. no właśnie trolle som inne
      ty nie jestes fatalny
      ty jesteś fatalnym trollem

      Usuń
    18. przygarnełaś mię, to Ci nie nawrzucam...:PPP
      troll

      Usuń
    19. do mnie przyjdź, trollu, ja Cię chlebem i winem podejmę ;)
      ten lek wcale nie musi być taki drogi. pieprzone koncerny farmakologiczne!

      Usuń
    20. święte słowa schronienie
      a trolla nie oddam- wyszykujem trampolinę, to najwyżej podskoczy na chwilę

      Usuń
    21. som jeszcze dobre ludzie na tym śfiecie...:PPP
      troll

      Usuń
    22. dobre ludzie dla dobrych trolli

      Usuń
    23. co to za trollowa sierotka?

      Usuń
    24. dopiero zaczynam...
      troll-sierotka

      Usuń
    25. no przecie Ciem przygarneła..

      Usuń
  2. Jestem za tanią profilaktyką. Koszty leczenia okrutnie wysokie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie- a profilaktyka u nas jest bardzo tania, bo jej nie ma!

      Usuń
    2. Każdy sam może zastosować prawdziwą profilaktykę, nie mylić z badaniami, które wykrywają choroby a nie im przeciwdziałają.

      Usuń
    3. profilaktyka, mowicie
      w raku piersi
      wazne
      karmienie piersia - w sumie 4,5 roku
      palenie - nie
      picie - umierkowane
      jedzenie - kocham owoce i warzywa
      sporty - jak najbardziej
      stres -umiarkowany
      sorry

      Usuń
    4. unknown- jednak stawiałabym na badania profilaktyczne, gdyż wczesne wykrycie skraca leczenie i koszty z tym związane, oczywiście dając duże szanse na wyleczenie. Zdrowy tryb życia i owszem jak najbardziej, jednak jest tyle powodów powstawania chorób.. Zapraszam do zakładki- objawy i przekierowania na posta statystycznego.

      Usuń
  3. ostrusiu, jak siem czujesz?
    gaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śnieg pada, słonca nie ma, w tv leci reksio, nic nie muszę...zaraz przyjdzie mikołaj i przyniesie mi nowe sanki, albo łyżwy..tak tak - pamiętam, ze dostałam kiedyś łyżwy od Mikołaja

      Usuń
    2. natychmiast termometer pod pachie!!!
      gaga

      Usuń
    3. ale mleka z miodem nie lubię!

      Usuń
    4. jingle bells jingle bells

      Usuń
    5. wreszcie nogi se rozgrzejesz:P
      gaga

      Usuń
    6. ostre siostro, mleko z miodem ble:))

      Usuń
    7. a ja pilam, bo na laktacje..
      dodam, ze nie mialam zadnych problemow z karmieniem, wrecz przeciwnie, ale byla jakas taka atmosfera do picia tej bawarki to pije
      i moj syn sie zanglicyzowal i pije herbate z mlekiem :PPP

      Usuń
    8. ja też nie miałam problemu z karmieniem i nie widziałam konieczności stwarzać sobie problem z piciem :P
      ale...nie lubisz?..

      Usuń
    9. tak nie bardzo
      wypije, ale bez jakiejs przyjemnosci

      Usuń
  4. Z okazji pierwszego Dnia Wiosny:)

    ...Gdzies gleboko w ciemnosci ukryta, zakopana gleboko , wspaniale kolorowa wiosna sie mosci. I choc zima tak dlugi czas trzyma ja pod kluczem,srogo uwolni ja i wnet rozbrzmiewajaco da o sobie znaki zdumiewajaco! Swiat oszaleje i bedzie spogladal nan na wszystko inaczej! To chyba wiosna raczej:)


    Pozdrawiam Karola
    Ps. A u mnie zima i snieg pada:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Dr Burzyński też wynalazł lek na raka jakieś 30 lat temu, ale FDA nie dopuściło tego leku do sprzedaży bo nie chciał iść z nimi na układ. Ale można się leczyć u dr Burzyńskiego w klinice.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczegóły wystarczy wygooglować ;) http://www.burzynskiclinic.com/

    Dziecwzyna z tego bloga http://kalusia82.blogspot.com/ leczy sie w klinice dr Burzyńskiego.

    O doktorze Burzyńskim jest nawet film dokumentalny, bo groziło mu 290 lat wiezięnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ostre, wlasciwie siem wkurzylam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo mi o herze przypominasz

      Usuń
    2. no coś Ty taka drażliwa? źle siem czujesz?

      Usuń
    3. wrecz przeciwnie
      czuje sie dzis cudownie
      slonce swieci, mialam mily dzien, kupilam dwie patelnie ( jedna jeszcze musi sie gdzies znalezc) i kubek do kawy
      ale kurna, czemu mnie sie ten her trafil?

      Usuń
    4. no kurna...bo masz chwilowy trafiony spadek- tak bywa!

      Usuń
    5. spadku mozna sie zrzec wg ludzkiego prawa

      Usuń
    6. można go wyprzeć!

      Usuń
    7. probuje, ale zawsze siem ktos znajdzie kto w poscie przypomni, tfu!

      Usuń
  8. Ożeszsz, szkoda, że to takie drogie. Nie dziwię się, że producent tak to wycenił, bo to jednak innowacja, ale cudownie by było, gdyby nasze kochane państwo zechciałoby to refundować!

    Oraz piękne masz dzisiaj buty,
    W sam raz na wiosenny spacer ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja się dziwię, ze nad rynkiem farmaceutycznym nie ma antymonopolowej kontroli! Nie sądzę, by to było takie drogie...

      Usuń
  9. Witam:)
    fajnie się Was czyta drogie Panie,jak rozmawiacie,zapraszacie się na kawkę...nie fajnie jest,że czytam o takich problemach,wkurzam się,że są na świecie lekarstwa tylko nie u nas w Polsce...a jak są to są cholerrrrnie drogie;
    chętnie do Was zaglądam...do każdej z osobna i każdej kibicuję,trzymam za Was wszystkie kciuki.
    Mam problem,chciałabym podarować 1%,niewiele:((ale nie wiem komu...kto "bardziej"potrzebuje;
    Pozdrawiam Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sama się domyślasz- potrzeb jest mnóstwo dokoła- są koleżanki, które walczą o każdy dzień, są dzieci co walczą o jakość życia.. Zawsze mam dylemat, gdy kogoś proszę o 1%, bo boję się, czy w tym momencie, ktoś nie potrzebuje bardziej. Ja zbieram dla Marcelka (link obok), ale to Ty musisz zadecydować komu chcesz przeznaczyć 1%. Pozdrawiam serdecznie!
      PS. My też się wkurzamy..

      Usuń
    2. kcesz zeby nie spala w nocy?? rybenka..

      Usuń
    3. co by nie mowic ludzie coraz wieksza swiadomosc maja odnosnie 1% i to jest super, ziarnko do ziarnka...

      Usuń
    4. dokładnie! Tak też każdemu tłumaczę, gdy mówi: ale ode mnie nie będzie zbyt dużo..ale będzie!

      Usuń
    5. każda zlotówka się liczy!

      Usuń
    6. ostre, jak próbwalam zapoznać z tematem Marcelka moje koleżanki, one już miały plan na swój 1%, bylo mi szkoda, ale w sumie to pocieszające było.

      Usuń
    7. och Lamia... I tak masz uśmiech od Słodziaka TAAAAAAKI!

      Usuń
    8. pąs
      ucałuj od cioci :**

      Usuń
    9. wpierw muszę sama wyzdrowieć :*

      Usuń
  10. Hejka:)
    dzięki za kawkę,ale od jakiegoś czasu mam wysokie ciśnienie,piję tylko rano:)))ze spaniem to też różnie;co do 1% decyzja jest b.trudna...jak mąż wygra w totka obdaruję więcej potrzebujących;
    Miłego wieczoru;
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko nie zapomnij o sobie, bo Tobie też się należy! W takim razie już parzę meliskę.

      Usuń
    2. Dzięki bardzo,chętnie wypiję,przyda się po całym dniu w pracy:)))
      Martyna

      Usuń
    3. martyna, uważaj, bo ostre robi melise s prondem:PPP

      Usuń
    4. gaga- żałujesz dziewczynie?

      Usuń
    5. nie kcem, żeby siem zaksztusiła:PPP

      Usuń
    6. melisy z prądem nie piłam:)))w tej chwili piję herbatkę "uspokój się"...zapraszam z prądem też może być:)))
      martyna

      Usuń
    7. ja mam kafe bezkofeinowom jakby co
      i to , o dziwooo, smacznom!!

      Usuń
  11. ostre, a co Ty s trollem w jakieś układy wchodzisz?
    weź no pogoń dziada:PPP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo to inny troll niż u viki i futrzaka!

      Usuń
    2. troll to troll
      Ty uważaj!

      Usuń
    3. Ty mnie łobronisz, prawda?

      Usuń
    4. a jak nie dam rady????
      mogiem być we f fabryce i co ftedy?

      Usuń
    5. to wyjdziesz ze fabryki, dla mnie przecież to zrobisz, prawda?

      Usuń
    6. siem zastanawiam, skond Ty mię tak dobrze znasz?

      Usuń
    7. alem siem naklikała...:)

      Usuń
    8. dziefczynki, jakie ja mam nowe patelnie:)))

      Usuń
    9. to ja poproszem naleśniki, bo całe wieki jeich nie jadłam

      Usuń
    10. ja robiem pyszne
      ale i tak synek mówi, że mama kolegi robi lepsze..:((((:PPP

      Usuń
    11. trollem może troszeczkę jestem:)))ale nie groźnym:)))krzywdy nie zrobię nikomu:)))
      ja tutaj pokojowo do Was...ale jak coś,to przepraszam,zmykam...martyna

      Usuń
    12. ojej
      Martyna
      jesteś trolem?
      oddawaj Kafę:PPP

      Usuń
    13. martyna....
      oj musisz tu posiedzieć koniecznie i mocniej się zdystansować, w szczególności do gagowego trollowania :P
      A naleśniki mój syn jadłby codziennie! Rób!

      Usuń
    14. ostre!
      co Ty mię łonczysz z jakimś trollem?

      Usuń
    15. ups..tak jakoś niechcący

      Usuń
    16. musisz to odszczekać:PPP

      Usuń
    17. poproszę sierściucha

      Usuń
    18. właź pod stół i szczekaj:)))

      Usuń
    19. sierściuch na spacerze

      Usuń
  12. chciałabyś:)))he,he,he,ale tak na poważnie,wiem,że nie powinnam tak wchodzić nie proszona,sorrki...a kawki nie oddam,jutro wypiję na śniadanie:)))martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyjdz rano, dostaniesz swieżutkom:)))

      Usuń
    2. dziękuję bardzo,chętnie skorzystam:)))m

      Usuń
    3. ale tu przecie drzwi otwarte!

      Usuń
  13. zdystansowana jestem:)))naleśniki też robię pyszne od 26 lat córce:)))martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobietki jesteście superrrrr:)))Trzymajcie się cieplutko w ten pierwszy dzień wiosny:)))duuużo słoneczka w serduszkach i za oknem;martyna

      Usuń
  14. jak sie ten lek nazywa?
    Aga

    OdpowiedzUsuń