niedziela, 17 kwietnia 2016

A jak spa

To tylko 
Basenik..

Przekopuję Wam pytanie i odpowiedz jaką znalazłam na amazonki.net
Temat bardzo ważny 
A jednocześnie bardzo pasujący do mojego przypadku.

Obecnie mam 45 lat. W 2012 r. wykryto u mnie nowotwór złośliwy piersi prawej. Leczenie 4xAC, naświetlania, operacja oszczędzająca, kolejno 2 lata zoladex, obecnie terapia hormonalna. Przez cztery lata kontrola bez żadnych epizodów nawrotu choroby.
Moje pytanie dotyczy czy cztery lata po chorobie mogę korzystać z sauny infrared?
Do jakich innych zabiegów sanatoryjnych są przeciwwskazania?

 

Odpowiedź:

 

W założeniu po leczeniu onkologicznym, przeciwwskazane są wszystkie zabiegi fizykalne w miejscu wystąpienia nowotworu jak również zabiegi silnie działające na cały organizm, typu sauna, kriokomora itp. W Pani przypadku dodatkowo w historii choroby występują naświetlania. Efekty uboczne po naświetlaniach mogą pojawić się dopiero po kilku latach. Z tego powodu, niestety Pani też znajduje się w grupie ryzyka zagrożonej obrzękiem, a w tym wypadku zabiegi silnie rozgrzewające takie jak sauna również są przeciwwskazane.


Adam Iwański

 Fizjoterapeuta 

24 komentarze:

  1. siem Ci zachciewa :pp

    i oczywiście piersza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to nie choc do mojej Iwonki, u niej straszy infrared!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. basenik, gimnastyka, tańce na wieczorkach rozpoznawczych, masaże ręczne, inhalacje, kuracja pitna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O!
      Jest wybór całkiem intrygująco interesujący;)

      Usuń
  4. Gimnastyka i chodzenie z kijkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem wam bardziej straszną rzecz!
    Nigdy nie byłam w spa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama jechała do sanatorium i wybór był dosyć spory, chociaż po 10 razy każdy zabieg sprawdzałyśmy :/

    OdpowiedzUsuń