niedziela, 6 stycznia 2013

lista cz.2 wspominamy

lista przebojów nastroiła
nostalgicznie
historycznie
uczuciowo

Tu miałam lat piętnaście
Byłam świeżo upieczoną licealistką, miałam pierwszego poważnego chłopaka, chodziłam na imprezy i może ze dwa razy nawet do klubu.ha!
i ta piosenka.. to był jakiś hit i unikat.
pragnienie
marka
luksus
zachód 
tylko zaufany krąg mógł ją otrzymać.
Zauroczenie ówczesne postanowiło nie iść ze mną na jedną imprezę i to był błąd Zauroczenia.
No takam paskudna.
Na usprawiedliwienie napomnę, ze towar wymieniony trwa do dziś.
No ale skoro wspomnień czas, to z Zauroczeniem byłam na kilku imprezach, głównie osiemnastkowych.
Czujecie???
ja...15-stoletnia Małolata z dorosłymi..
I na jednej takiej otworzyli szampana, i szampan nie trafił do kieliszków. Trafił na ściany. 
Ciąg dalszy iprezy malowaniem był
ścian.


No a to...
Oficjalnie- największy przypał
Nieoficjalnie- każdy słuchał!

Bo kto nie pamięta mordy w tłoki?

Każda chciała usłyszeć te słowa...
stojąc pod ścianą na dyskotece
szkolnej
i czekając na zaproszenie.

no i...

Tu już historia zatacza szersze kręgi.. zaoceaniczne wręcz.
Babcia moja za ocean wybyła.
W kraju kryzys i takie tam.. i wnuczka w liście prosi, błaga... że koniecznie chce mieć plakat duran duran.
Babcia kochana nieświadoma o co chodzi sklepy zeszła. Mocno się zdziwiła tym co ujrzała ...
przysłała
z komentarzem
mocnym.

a ja....
miałam to na ścianie!
Czujecie???? Piękny wielki, dobry gatunkowo plakat!
Szpan.
a mogłam mieć buty, bluzki, cukierki...

W kwestii plakatów jeszcze. Śpiochem byłam, jestem i będę. Ale...w sobotę rano Nową Wieś w kiosku rzucano.  I tam był plakat. Kto zdobył ten był wielki!

No i kto nie chciał mieć czarodziejskiej różdżki? Ba! Ja to nawet osobistego ducha do pomocy wołałam...


PS. 
Moja młodzież jednomyślnie potwierdza wyższość naszej muzy nad obecną..

No to jeszcze trochę z czasów podstawówki i jakiejś tam przelotnej miłostki.

Ta miłostka przelotna była, no bo jak to z takim młodym się zadawać? Miał tyle lat co ja! żenada!
Ale miał fajnego psa i na zawołanie z drugiego osiedla przyjechał.
ach..

oj pomyłka...

To jednak inna muza była..
cóż
czas leci
miłostki też :P
kiedyś faceci mnie słuchali.

To mi się jednak jakoś kojarzy na lat trzynaście
max
mocne było
oj...
i tak pokochałam ogrodnictwo!

i trochę tabu
No bo jak to? Facet?
U nas facet to był facet
Egzotyka...
iiiiii
wakacje!
Sopot!
Molo!
biały, podwójny pasek z ćwiekami...
oj...laska w nim byłam!

i na koniec..perełka.
Romantic at all!
To już bardzo młoda młodość
lato, kolonie,
rower
dużo zawartych znajomości
fajny czas.
Only you nie miało znaczenia, tylko muza!



150 komentarzy:

  1. ale drugie tesz dobre, prawda?:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Tej pierwszej piosenki w ogóle nie znam...
    Ogólnie preferowałam klimaty bardziej rockowe.
    A z polskich to zdecydowanie Republika.
    Z Lady Punk uwielbiam jedną piosenkę "Zawsze tam gdzie ty".
    Ale kiedyś zobaczyłam teledysk do niej - i żałowałam, bo niemalże obrzydził mi piosenkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę sobie przypomnieć - teledysk oczywiście

      Usuń
  3. oj pamiętam te poranne kolejki w kiosku. teraz któremu dzieciakowi by się chciało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy najmniejszy obrazek z wizerunkiem sumiennie wycięty i na ścianie przyklejony. jak już wstałam to czułam się bohaterem dnia

      Usuń
    2. na mojej meblosciance zostal jeszcze kawalek czola z oczami i grzywka jakiegos rockmana, mama kazala usunąć, no i taka pamiatka zostala

      Usuń
  4. najszła mię refleksja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka bardziej filozoficzna...

      Usuń
    2. no to ją wyrzuć
      z się

      Usuń
    3. gaga- dawaj! filozofię na studiach miałam, może ogarnę.

      Usuń
    4. no bo olśnienia doznałam na stare lata..
      chyba? mnóstwo ludzi pamięta ważne momenty, kojarząc je z muzyką, a ja, poza paroma
      b.ważnymi przypadkami,związanymi właśnie z muzyką, wspominam życie przez przeróżne zapachy...
      tak, właśnie zapach jest u mnie głównym przypominaczem
      dziękuję Ci ostre:)))

      Usuń
    5. ciekawe czym ja Ci pachnę:P

      Usuń
  5. chyba skutkiem porządków powstał bałagan
    muszę odpocząć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szalejesz dziś z tymi porządkami. kiedy wchodzę-jakieś zmiany.

      Usuń
    2. coś mi się chce tylko nie wiem co
      bez wina nie da rady

      Usuń
  6. no ładnie.... Młoda wymyśliła, że na Trzech Króli wystawia się pudło, a oni (ci królowie znaczy?) coś przynoszą. w zeszłym roku przecież coś w pudle znalazła. muszem przeszperać szafki za jakim drobiazgiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale komercha u tej młodzieży się szerzy. Dobrze, ze moje wyrośnięte są

      Usuń
    2. tak właśnie siem zastanawiam, kiedy Młoda przestanie wierzyć w te wszystkie wróżki Zębuszki i inne Mikołaje. Myślę, że ten czas już nadciąga.

      Usuń
    3. oj...a może nie zechce przestać- zbyt kosztowna rezygnacja

      Usuń
    4. no i proszę, Trzej Królowie przynieśli w darze Młodej długopisy żelowe do tatuażu. nie wiedziałam, że to tacy postempowi kolesie som.

      Usuń
    5. nam siem możesz przyznać, że Młodej sfoje długopisy oddałaś:P
      gaga

      Usuń
  7. aaach, te plakaty! :) z gazety "Wybrzeże"- prawie toaletowy papier i wyblakłe kolory...

    i właśnie Młody zagrzmiał za ścianą "są tacy, to nie żart.." :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamietam Świat Młodych z komiksem ..
      do MT oficjalnie sie nie przyznam nieoficjalnie, mialam chyba 6 albumow nagrywanych późną noca na kasety.. i jak ja moglam zapomniec o OMD??
      mam nadzieję, ze kot Rademenes nadal zyczenia spelnia.

      Usuń
  8. niezła imprezka - 19 osób przy stole. muzyczka jest, czy możemy liczyć na jakiś poczęstunek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świeżo zmajstrowana sałatka z tuńczykiem moze być?

      Usuń
    2. mam zagwizdać na resztę??

      Usuń
    3. a ciagniemy do rana?

      Usuń
    4. a Ty Ostre kiedy na zakład musisz? od jutra?
      ja mam letko rozregulowany zegar biologiczny ciekawam dlaczego?

      Usuń
    5. sałatka z tuńczykiem jak najbardziej na miejscu, chociaż...
      całe miesiące nie stawałam na wadze i dziś mnie podkusiło. dobry humor prysł a nawet prysnął.

      Usuń
    6. Kobieta mnie zagineła:(((

      Usuń
    7. uffff
      tak siem zamartwiałam:PPP

      Usuń
    8. obiad robiłam. jutro żeberka, może być? ;p

      Usuń
    9. ogórek kiszony. obiad o 16ej

      Usuń
    10. zakup dwojaczki i przyniesiesz mi do fabryki, ok?

      Usuń
    11. no właśnie się zastanawiałam, jak u Was jest z godzinami pracy? ja pracuję po bożemu do godz 15-ej, za to od okrutnej 7 rano, ale niezależnie o której wstaję, budzę się około 11tej :) więc mam 4 godziny przewagi:D

      Usuń
    12. proponuję kompromis
      9-15

      Usuń
    13. lucha, chyba musimy wyjść po angielsku, bo wszystkich przepłoszyłyśmy:P

      Usuń
    14. 您rzondzisz在這裡:P
      a po chińsku?

      Usuń
    15. Lucha, a Ty się za dużo nie zastanawiasz?

      Usuń
    16. na którą będziesz zasuwać? :)

      Usuń
    17. nocom
      jak dla mnie
      i przeciw mnie

      Usuń
  9. ale fajny translator jest na dole :D

    tłumaczenie mojej Dziewczyny:
    You rzondzisz here: P

    OdpowiedzUsuń
  10. mam złe wieści, od czwartku wraca zima, dobrze że na krótko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak wraca, jak jeszcze nie było? 3 dni mrozu to zima? nawet bałwanka nie było z czego wyrzeźbić! :)

      Usuń
    2. u mię już jest zima?P

      Usuń
    3. a mię dziś popadał śnieg i się rozpuścił

      Usuń
    4. bałwanka, a nawet trzy to ja już w październiku rzeźbiłam.
      jutro rano poniżej 0, tak więc Ostre chyba musisz pomysleć o innych butkach.

      Usuń
    5. bałwanków dostatek
      buty? chwilaaaaa

      Usuń
    6. już'
      pomyślałam
      kot mi pomógł

      Usuń
    7. wyglondajom na ciepłe, więc chyba nie zmarzniesz.

      Usuń
    8. lucha - pisałaś, że z synem lubujecie siem w bokserkach. a takie Młodemu na zimę zakupiłaś? może warto poprosić Dori, ona lubi dziergać.
      http://demotywatory.pl/938291/Zebys-nie-zmarzl-wnusiu

      Usuń
    9. ino nie wiedziałabym, jak miarę zdjąć :)

      Usuń
  11. pieprzę to
    źle się czuję bez gospodyni
    poczekam, aż wróci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. seksualny stosunek masz?

      Usuń
    2. wreszcie!
      nie zostawia siem gości:P

      Usuń
    3. wino polałam
      już czas

      Usuń
    4. menża też mam. czasami

      Usuń
    5. weź no siem nie wygupiaj z tym winem:)

      Usuń
    6. no tak
      dla Ciebie mam bimberek, pasi?

      Usuń
    7. z czego pendzony?::P

      Usuń
    8. a z czego powinien?
      na miodzie i jałowcu. może być?

      Usuń
    9. chentnie zrobiem sprobunek

      Usuń
    10. to dla mnie też poproszem.

      Usuń
    11. masz, ale nie za dużo
      jutro poniedziałek i tylko ja mam wolne

      Usuń
    12. jak to? to od kiedy w końcu zaczynasz, bo juz siem pogubiłam.

      Usuń
    13. ruda, bimber pijesz???!!!

      Usuń
    14. urlopowiczka, psiakrew

      Usuń
    15. miód, jałowiec - pachnie zachencajonco.

      Usuń
    16. ja też jutro mam wolne! muszę przypilnować pana Bogdana, bo gotów mi uchwyt do papieru przyczepić pod sufitem! :D

      Usuń
    17. przecież ostra napisała (gdzieś tam), że jeszcze tydzień do tyry

      Usuń
    18. i że nie może się doczekać :p

      Usuń
    19. Bodzio Miodzio
      a ja zaczynam....za tydzień!

      Usuń
    20. Lucha- w dziup? Bo Ci dwóch Bodziów podeślę

      Usuń
    21. zaczynam się Ciebie bać :)

      Usuń
    22. i słusznie
      bo ja ostra jezdem

      Usuń
    23. Ostra jakie buty !piękne

      Usuń
  12. Gaga -powiedz coś śmiesznego bo ludzie od stołu odchodzą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kto odszedł był ???

      Usuń
    2. No nie wiem. Niekulturalny- nie przedstawił się.
      A Julia znów nas nakarmiła swoim dziełem.

      Usuń
    3. ostre, zaproś dziewczyny, to przyńdom

      Usuń
    4. przecie ja otwarta jestem
      jeno idę w ekran się pogapić

      Usuń
  13. przycupne na chwile przy stole, alem dzis zrabana... wczoraj pijana dzis niewyspana :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja zbieram repertur na cz 3

      Usuń
    2. Ty to masz wene:)
      jaki okres życia ilustruje cz.3?

      Usuń
    3. to nie pytam, tylko czekam
      a że powieki coraz cięższe..pójde już papapam

      Usuń
    4. buuuuuu
      kto spędzi ostatni tydzień ze mnom?

      Usuń
    5. ostre!
      na mnie możesz liczyć!!!

      Usuń
    6. a mogiem spytać, kto to Julia?

      Usuń
    7. ja też jeszcze jestem, ale to wino z Lidla jakoś dziwnie szumi mi w głowie...

      Usuń
    8. ruda, znowu siem upiłaś???:P

      Usuń
    9. przrzuć siem na samogon

      Usuń
    10. gaga - jakie znowu, jakie znowu?

      Usuń
    11. no codziennie to nie znowu

      Usuń
    12. boszz, z kim ja się zadaję ? ;D ale dobrze mi tu z Wami, pijanymi Kobitkami :P

      Usuń
    13. tu ciongle wszyscy som urżnienci, tylko ja, bidulka,czeźwa, jak dzika świnia:P

      Usuń
    14. a kto pijany??? ty?!

      Usuń
    15. przepraszam, wczoraj nic nie piłam, no , poza szampanem i obowiązkowo słodkim winem u teściów.

      Usuń
    16. teść na serce chory, nie mogiem odmówić.

      Usuń
    17. ja wypiłam 2 piwa i niniejszym idę spać, mimo, że jutro wolne :)

      Usuń
    18. po 2 piwach? chyba, że piłaś te z ponad 40% zawartością alkoholu. gdzieś o takich czytałam.

      Usuń
    19. chciałam tylko doprostować ze ja nie ide spać na tydzień tylko do jutra :) wiec sie pojawie .

      Usuń
  14. a w ogóle, że tak nieśmiało spytam...
    jak moja lista?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pienkne młode lata, pienkna muzyka, pienkne wspomnienia:PPP

      Usuń
    2. pamiętam, chyba w 8 klasie robiłyśmy z koleżanką listę gwiazd - kto na męża, kto na kochanka, kto na przyjaciela, przyjaciółkę itd. myślę, że teraz miałabym problem.

      Usuń
    3. w 8klasie o kochankach??? rozpusta!

      Usuń
    4. no,tym bardziej, że kilka miejsc na liście obsadzonych:P

      Usuń
    5. no fakt, dla 14-latki dość postępowy pomysł na życie.

      Usuń
    6. gaga - obecnie mam sporo wakatów.

      Usuń
    7. to dawaj listę i bendziemy obsadzać

      Usuń
    8. same wakaty!
      menopauza wakatuje :P

      Usuń
    9. pierwszej piosnki nie znam ... z japonskich utworów jedynie z bajek japońskich fonetycznie spiewałam.
      a miło mi bardzo że ci sie kotek i marchewki spodobały. a tera do wyra idę.

      Usuń
    10. gdzie ruda z listom?

      Usuń
    11. ja mam listem
      ruda pewnie obiadek je
      i wino słodkie pije

      Usuń
    12. wina już nie pijem, na dziś starczy.
      Ostre - jak wyglonda Twoja lista?

      Usuń
    13. lista jest i będzie
      i końca nie widać

      Usuń
    14. dziewczyny, dawac listy!!!!

      Usuń
  15. ale Was nie ma -no poza tymi co są ino się nie odzywają.
    mhm..
    dobranoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jacyś nieśmiali ci goście, ale może kiedyś się odezwom.
      miłego tworzenia listy numer 3.
      kolorowych snów.

      Usuń
  16. aha - bym zapomniała. jutro Dzień Dziwaka, więc gdyby ktoś siem poczuwał - wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. dzień dobry
      kafę mam, ale towarzystwa do niej niet:P
      gaga

      Usuń
    2. witaj Gaguś ! jak nie masz towarzystwa jak masz !!! :***

      Usuń
    3. sama jak taka sierotka... chlip
      gaga

      Usuń
    4. luchaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!
      kaj Ty ześ?
      wygoń Bodzia-miodzia i melduj siem tu!
      gaga

      Usuń
  18. Nie miałam w pracy prądu więc kawa spóźniona .

    OdpowiedzUsuń