niedziela, 13 stycznia 2013

tradycja

Niedziela.
To dzień, który się celebrowało.
Odświętne stroje, kapelusze, lakierki, sukienki.. Swoisty pokaz mody. Tłum po wybiegu zmierzający do świątyni.
Tłum zmierzający na deptak. Lizaki, wata cukrowa, obwarzany.
Odświętny obiad. Rosół i kotlet. Obowiązkowo schabowy, jeśli tylko udało się go zdobyć.
Niedziela to święto.

Odkąd zostałam matką, żoną i ..pracownicą zmieniło się moje pojęcie odświętności diametralnie.
Niedzielę świętowałam w dresach- jakiż to rewelacyjny strój odświętny, gdy na co dzień należało się w garniturki wciskać, buty kryte przy 30-stostopniowym upale..
Obiad? Luksusem były właśnie kluski ziemniaczane.
Mamusiu...jaki dziś pyszny obiadek zrobiłaś! Cmok
 Na co dzień mięso serwowane, gdyż zwyczajnie najłatwiej do odgrzania mogło zostać przygotowane.
Pranie
prasowanie
składanie
sprzątanie.

No i dziś z racji niedzieli wykwintny obiad przygotowałam.
Tradycyjnie polski.
pizzą zwany.
Pachnie...
Synek szczęśliwie dotarł do celu wypoczynku. Jeszcze tylko wydelegowany mąż powróci i niedzielny wieczór tradycyjnie przed tv spędzimy.
lubię te nowe tradycje.

117 komentarzy:

  1. Nowe tradycje tak, ale u mnie dieta - cud- ma pomóc. Bez pizzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. nowa świecka tradycja :P
    a u mnie właśnie mąż robi obiadek, jakiś kurczak w cytrynie, pachnie mniam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rybcia, wpadnem do Ciem na obiadek...
      ja tak lubiem kurczaki:)))

      Usuń
    2. a ten bedzie wysmienity
      wpadaj

      Usuń
    3. oj, to ja se oko troche poprawie!

      Usuń
    4. spokojnie zdonżysz, bendem za kwadrans:)

      Usuń
    5. A TY WIESZ, ZE OKO MODELKI MALUJE SIE 45 MINUT!!??!!??

      Usuń
    6. a bendziesz dla mnie chodzić po wybiegu???:P
      miło mi:)))

      Usuń
    7. przypnij do kreacji sfoje torebusie - ale bendzie pienknie,
      lo matko:PPP

      Usuń
  3. A ja odgrzewam bigos, który mąż zrobił i zamroził...
    Miłej reszty niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja to chyba zimę lubiem tylko przez okno. zmarzłam na górce na sankach. już starczy. kto ma ochotem na śnieg i mrozy, nie sobie w góry jedzie. ja żondam ocieplenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ruda mam nieodparte wrazenie, ze w tym samym czasie wcisnęły my enter:)

      Usuń
    2. no prawie, ja byłam deczko szybciejsza.

      Usuń
    3. aha, grzaniec na ocieplenie sie spisuje.
      aha, no to druga :)

      Usuń
    4. gaga - do lata piechotom bendem szła.

      Usuń
    5. wróóóóóć do mnie

      Usuń
  5. tradycyjnie w kazda niedziele pieke chleb.
    tradycyjnie tez leniuchuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na zakwasie?
      ja wczoraj upieklam, ino ze tylko soli zapomnialam..... :(

      Usuń
    2. zakwas, który jest ze mna ze dwa lata juz; tez mi sie zdarza soli nie dodac, ale tu masło solone w sklepach wiec sie jakoś balansi.

      Usuń
    3. no ja nie moge tego nie solonego
      oddalam somsiadom :P
      i tak sie ciesza, bo Belgijski chleb...

      Usuń
    4. ...miękki i biały jak śnieg?

      Usuń
    5. jak gombka brrrr i wata jednoczesnie

      Usuń
  6. aha i tradycjnie ze dwie koszule mężowi musze uprasować. ale to późnym wieczorem zazwyczaj - ale to dobre na spalenie kalorii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ponoć cały pączek można spalić :)

      Usuń
    2. tzn. jak sie pączka zje, to prasowanie spali.

      Usuń
    3. a ile trzeba przy tej desce stać, żeby ponczka spalić?

      Usuń
    4. lamia, przyjdź do mnie- cień człowieka z Ciebie zostanie:PPP

      Usuń
    5. gaga! z nieba mi spadłaś! ja właśnie na diecie.

      Usuń
  7. i proszem mnie już nie pognębiać tymi gotującymi osobnikami płci odmiennej. gdy wczoraj szłam do kąpieli, poprosiłam męża o herbatę. wchodziłam do wanny woda zaczynała siem gotować, wyszłam wciąż stała na gazie. właśnie tak wygląda menskie gotowanie u mnie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  8. gwizdka nie założyłaś???

    OdpowiedzUsuń
  9. bo facetom się wydaje, ze do wyższych celów są.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taa, coś o tym wiem, mój ostatnio do 4:30 walczył z jakims wrogiem. w czołgu. przed komutrem.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Boszsz, człowiek siem namenczy z wyższom technikom, a tu odzewu niet!

      Usuń
    2. chwila- rekord w spaniu dziś pobijam

      Usuń
    3. Gaga jestem żebyś nie powiedziała że znikam na cale dnie na pół dnia tylko :*

      Usuń
    4. gdusia, wpadłaś na 1/2 h ?

      Usuń
    5. jeju, jaki dobry byl ten kurczaczek!!

      Usuń
    6. zostaw kosteczki, to se chociaż powoncham:P

      Usuń
  11. też pizza
    bałam się ufajdać świeżo wyczyszczoną kuchenkę :) która jest fantastycznym elementem diety!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wpadłam zapytac, czy mąż już wrócił.
    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aleś mi emocje zafundowała...aż mnie młoda uspokajała. na szczęście wszyscy dotarli do celu :D

      Usuń
    2. Dobrze, chwała Bogu.
      I to nie ja ino moja siorka:)
      Żebyś ty wiedziała jakie ona nam emocja zafundowała - 3 zawały na minutę:)

      Usuń
    3. ...mogę się tylko domyślać. Dobrze, ze już po wszystkim.

      Usuń
  13. ostre, gdybyśmy siem miały już dziś nie spotkać, to spokojnej nocy życzę i aby jutro dobrze było.
    i dzięki za pizzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jutro jeszcze będzie dobrze ;)papaty

      Usuń
    2. A ja Cię szukam po wszystkich blogach !

      Usuń
    3. Gagi bo powiedziała że ja tylko na pół godzinki ale zanim ja Ją znajdę to całe wieki mijają

      Usuń
    4. przecie ona tu wrosła, to gdzie ty jej szukasz?

      Usuń
    5. gdusia, ja jestem tylko tu, albo tam
      nigdzie wiencej nie chodzem

      Usuń
    6. Ona mię wyraźnie lekceważy ja do niej mówię a Ona nic :(

      Usuń
    7. Ostra od kiedy do pracy ?

      Usuń
    8. gaga-popraw się- nie kcem tu zwad!

      Usuń
    9. gdusiu, wcale Ciem nie lekceważem:)))

      Usuń
  14. Ja do tych koszul musze.
    Ostre ready steady go! na jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ostrusiu, o której nas dziś spuścisz ze smyczy?
    o 23, czy o północy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem. spałam ciągle i nieprzytomna jeszcze jestem

      Usuń
    2. oj, to mógłby być cieeeeeekawy post

      Usuń
    3. Czy ja jakąś ciekawa historię usłysze czy na obiecankach się skończy !

      Usuń
    4. znaczy siem, że wrzucisz o 00:01 ?

      Usuń
    5. Ale 00:01 to będzie jutro !

      Usuń
    6. a wy nie macie jeszcze dość?

      Usuń
    7. Ostre wyślij mi adres maila do Gagi bardzo proszę :)

      Usuń
    8. Uśmiecham się :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
    9. Ostra nie zimno Ci czasem ? może herbatkę z miodem ? może winka na rozgrzanie no jasne jaka ja mało domyślna jestem :)

      Usuń
    10. gdusia, Ty idź spać, bo siem jutro do fabryki spaźnisz:P

      Usuń
    11. siedzę na kominku i marznę

      Usuń
    12. gdusia, teraz ciiii, bo ostre pisze

      Usuń
    13. nic nie piszę
      idę spać. zmęczyłam się dziś spaniem.

      Usuń