poniedziałek, 1 kwietnia 2013

nabiał

tak zdrowy nabiał, tak rewelacyjna dieta białkowa ..
okazuje się, ze mogą wpływać na zwiększenie zachorowania na raka!

tu przedstawiam artykuł
Istnieją dowody na to, że dieta odgrywa dużą rolę w walce z nowotworami. To jednak pierwszy eksperyment, ukazujący silny związek pomiędzy jedzeniem nabiału a rakiem piersi. Narażona jest na niego jedna na czternaście Polek. Co roku w naszym kraju stwierdza się około 12 tysięcy nowych przypadków zachorowań.
Naukowcy z centrum badań Kaiser Permanente w Kalifornii przyjrzeli się historiom choroby u 1500 kobiet, u których zdiagnozowano raka piersi pomiędzy 1997 a 2000 rokiem. Wszystkie wypełniły ankiety, dotyczące swojego sposobu odżywiania się. Badaczy szczególnie interesowało, jak często jadły nabiał, w jakich ilościach i jakie wybierały produkty. Na czele listy znalazły się lody, jogurty, ser, kawy latte z pełnego mleka i gorąca czekolada.

Uczeni odkryli, że kobiety, które pozwalały sobie choć na jedną porcję któregoś z tych produktów dziennie, były aż o połowę bardziej narażone na to, że ich choroba w ciągu 12 najbliższych lat zakończy się śmiercią.

Eksperci z Kaiser Permanente jako głównego winowajcę negatywnego wpływu nabiału wysokotłuszczowego na zdrowie wskazują estrogen – hormon, który przyczynia się do szybszego wzrostu guzów. Jego duże ilości znajdują się szczególnie w mleku ciężarnych krów, a takie często trafia na rynek.

- Kobiety chore na raka piersi wielokrotnie proszą, żebyśmy powiedzieli im, co mają jeść – mówi Susan Kutner, prezes Regionalnej Grupy Zadaniowej ds. Leczenia Chorób Piersi przy Kaiser Permanente w Północnej Kalifornii (Kaiser Permanente Northern California Regional Breast Care Task Force). – Dzięki tym informacjom będziemy mogli z większą dokładnością odpowiadać na ich pytania i zachęcać do sięgnięcia po niskotłuszczowy nabiał.

Autorzy badania dodatkowo zwracają uwagę na fakt, że pełnotłuste produkty mleczne nie są wskazane jako element codziennej diety także w przypadku zdrowych kobiet. Podobnego zdania jest Sally Greenbrook z Centrum Przezwyciężania Raka Piersi (Breakthrough Breast Cancer). – Za przestrzeganiem prawidłowej diety stoi wiele argumentów zdrowotnych – mówi. – Pomaga ona utrzymywać właściwą wagę, co w połączeniu z innymi dobrymi nawykami, na przykład piciem mniejszej ilości alkoholu czy większą aktywnością fizyczną, może ograniczyć ryzyko zachorowania na raka piersi i poprawić ogólne samopoczucie.

Należy pamiętać, że czynników ryzyka w przypadku nowotworów jest wiele, nie tylko dieta. Jeśli jednak, zastępując pełnotłusty nabiał odtłuszczonymi produktami, możemy poprawić stan swojego zdrowia, warto zastosować się do wskazań naukowców z Kaiser Permanente w Kalifornii.


ja się załamałam... to co mam jeść???

86 komentarzy:

  1. Ja już od dawna jestem załamana....

    OdpowiedzUsuń
  2. ostre!!!
    czeci post w jeden wieczór? :PPP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostrusiu, a o ile Ty pchłaś te wskazufki zegarowe, bo u mię to jeszcze marzec!
      :PPP

      Usuń
    2. Gaga, znowu mufisz jak ja myślem:PPPP

      Usuń
    3. rybcia, to Ty mię coś przesyłasz??
      którendy???

      Usuń
    4. Nie fiem
      Takie mam s tobom porozumienie telemiuosne
      Tylko ty mnie wyprzedzas
      Boś mondrzejsza

      Usuń
    5. ha ha ha
      aleś dofcip powiedziała...

      Usuń
    6. No mufiom, że poczucia humoru mi nie braknie :)))

      Usuń
    7. i te dołeczki...:)))

      Usuń
    8. Żal
      Monż mój mało docenia:((

      Usuń
    9. jak kcesz, to ja Ciem mogie podoceniać:)))

      Usuń
    10. Kcem
      To flaśnie była zawoalowana żaluzja

      Usuń
    11. to jak kcesz, no to Ci pofiem, żeś jezd bardzo mondra, kochana, ze s serduchem na dłoni i w ogóle...:)))

      Usuń
    12. Jak kcesz to wal prawdę prosto w oczy!
      Niech mam!

      Usuń
  3. Dobrze gaga że o tym piszesz
    Bo myślałam że po winie mi się wielokrotni w oczach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no własnie to wina nina

      Usuń
    2. Za dużo wina?
      Ostre- eliminujesz wszystko, tylko wino pozostanie ;PPP

      Usuń
    3. Nina to moja współlokatorka ze szpitala....

      Usuń
    4. To proszem bardzo
      A jakie fłaściwie luisz?

      Usuń
  4. Kurcze, białko, węglowodany, tłuszcz - wszystko na coś szkodzi.
    Czy mamy się żywić światłem i dobrym słowem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze podobno miłościom :)))

      Usuń
    2. Aniu, bardzo Cię lubię :)
      najedzona? ;)

      Usuń
    3. Ja mogę jakby co tym dobrem słowem poczęstować

      Usuń
    4. może jeszcze korzonki?

      Usuń
    5. mnie korzonki tylko bolą ;)

      Usuń
    6. Może ktoś je podgryza?

      Usuń
    7. Dziękuję Dosiu:)
      A korzonki odczułam, bo śnieg okazał się śliski. Wylądowałam na lewym pośladku, ale odczułam w ogólności. Nadwerężone korzonki ;)

      Usuń
  5. Hej :) ale sie dzis objadlam masakra:-) opilam tez!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jutro odpoczynek?
      Czy kontynuacja?

      Usuń
    2. Chyba bardziej odpoczynek i regeneracja :) we wtorek do nowej pracy :) nowa przygoda!

      Usuń
    3. karol, a kurturarnie jadłaś i piłaś?:P

      Usuń
    4. Gaga
      Snofu jezdeśo kwielem przede mnom
      Kurtura przede fszystkim:P

      Usuń
    5. rybeńko, czy Ty mię kcesz coś dzisiaj powiedzieć???

      Usuń
    6. Gaga nie licz na wiencej niż wyznanie platoniczne
      Raz że menża mam
      Dwa że ty Luchie masz
      Ale porozumiennie mamy dziś wielkie

      Usuń
    7. jaki prezęt śfionteczny, co?:P

      Usuń
    8. Ja najbardziej lubiem takie duchoweHm hmhm, prezęty:)))))))

      Usuń
    9. To jako ten duch
      Ulatniam siem

      Bezsnofo;))))

      Usuń
    10. Spij dobrze dobry duszku:)

      Usuń
  6. Bardzo kurturalnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to stawiaj tekilem:P

      Usuń
    2. Kurturarnie to można i wypić troszku za dużo i zjeść

      Usuń
    3. a pewnie, że moszna, byleby kurturarnie!!!:P

      Usuń
    4. Pijam i jadlam umiarkowanie:) wiem kiedy przestac! Wielu gosci zaliczylam rodzicow babcie i ciocie! A jutro u siebie w zaciszu domowym odpoczynek!

      Usuń
    5. Pewnie pomyslicie ze za duzo wypilam bo bledy robie :) pisze z tel a tu zle sie pisze!

      Usuń
    6. Jako i my
      Odpoczy nek pracowitu zaplanowałam
      Ale kurturarnie!

      Usuń
    7. o pszepraszam, ja NIC, żadnego ankoholu nie piłam!

      Usuń
    8. chiba przepitam tu s Wamy:PPP

      Usuń
    9. W suowach tfych może fiele prafdy być.????

      Usuń
  7. Gaga a Balantines moze byc? Bo tylko to mi zostalo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie lubiem myszuff!!!:)

      Usuń
    2. Szkoda :( uciekam spac bom juz zmeczona ! Zycze wszystkim dobrej nocki a jutro mokrych ubranek:) buzki :* pa

      Usuń
  8. niesamowite to co K...wa jeść??????

    OdpowiedzUsuń
  9. dobra
    niech ci bedzie
    przechodze na chude mleko do kafy...

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja siem przyznam
    jak czytam ten tytul to sie mnie kojarzy
    s jajami, hm hm hm

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepraszam, że zaglądam bez zaproszenia ... proponuję zapoznać się z dietą optymalną dr Kwaśniewskiego. Jest to dieta niskowęglowodanowa, niskobiałkowa, wysokotłuszczowa.
    Z tego, co wiem nikt z żywiących się optymalnie nie choruje na raka, a chorzy mogą wyzdrowieć stosując opty...
    Pozdrawiam serdecznie i miłego świątecznego wieczoru życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog jest otwarty, więc nie ma za co przepraszać :) Na pewno przeczytam, choć to stwierdzenie- wysokotłuszczowa podświadomie mnie przeraża. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. a jakies konkretne dowody mozna prosic?
      badania?

      Usuń
    3. Ja nie mogę dowodów podać, bo mam to szczęście że jestem zdrowa, a nie zawsze tak było. Żywię się optymalnie od 2009 roku. Żałuję, że dopiero.
      Dużo czytałam i znam osoby, które żywią się tak od ...nastu lat. Nie namawiam, tylko proponuję zapoznać się z tematem bo wiele osób go nie zna albo boi się spróbować. Wg mnie ktoś zdrowy może wzruszyć ramionami ale chory powinien szukać sposobu na zdrowie wszędzie... jakie mamy lecznictwo każdy widzi. Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Dzięki za pozdro... proszę się nie przerażać, wcale tego tłuszczu tak wiele nie jadamy :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej wrocilam:) jak swieta moje mile?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostre
    A dlaczgo coś nie zgadza mi siem?

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam!
    Białkowa dieta Dukana może mieć związek z nowotworami bo zakwasza organizm, a zakwaszenie jak wiemy powoduje stany zapalne..
    Polecam książkę Antyrak. Najlepsza dieta to taka, która utrzymuje środowisko zasadowe w organizmie, czyli na co dzien dużo warzyw, owoców, mięso sporadycznie.

    Justyna (niegdyś z raczkiem)

    OdpowiedzUsuń
  16. O cholerka, po tym zdaniu wszystkie wlosy mi stanely deba (nawet te siwe): "Uczeni odkryli, że kobiety, które pozwalały sobie choć na jedną porcję któregoś z tych produktów dziennie, były aż o połowę bardziej narażone na to, że ich choroba w ciągu 12 najbliższych lat zakończy się śmiercią"...
    JEDNA PORCJE? ja wsuwam mase jogurtow i serow, ktore popijam litrami latte... pfff
    no, ale numer... ja juz tylko wiem, ze nic nie wiem

    OdpowiedzUsuń