wtorek, 19 marca 2013

ogórek

Dziś natknęłam się na taki oto artykuł:

Sok z rosnącego w tropikach gorzkiego melona ogranicza zdolność komórek raka trzustki do pozyskiwania energii z glukozy, co prowadzi do ich śmierci - wynika z badań prowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Colorado (USA) na myszach. Informację podaje pismo "Carcinogenesis".

Trzy lata temu wykazano, że ekstrakt z przepękli ogórkowatej (Momordica charantia), zwanej gorzkim melonem, hamuje namnażanie komórek raka piersi. Wiadomo także, że zmniejsza on ryzyko cukrzycy typu 2, która często poprzedza raka trzustki. Warzywo to jest popularne w kuchni Dalekiego Wschodu. Od wieków stosuje się je w Chinach i Indiach jako środek leczniczy.

Prowadzący badania dr Rajesh Agarwal postanowił sprawdzić bezpośredni wpływ soku z przepękli na komórki raka trzustki. Okazało się, że u myszy, którym go podawano, ryzyko tego nowotworu było o 60 proc. niższe.


- To bardzo interesujące odkrycie. Wielu naukowców opracowuje nowe leki, które pozbawiałyby komórki nowotworowe energii, podczas gdy mamy do dyspozycji naturalnie występujący związek, który może to spowodować - podsumowuje dr Agarwal. (PAP)

No to kto sprowadza nasiona?A może owoce?

19 komentarzy:

  1. dzięki! będę testować!

    OdpowiedzUsuń
  2. obstawiam, ze Ostre jutro juz nam znajdzie wszystko co czeba, ja w kazdym razie stoje w kolejce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.przepisnazdrowie.pl/?p=1166 w Wólce Kosowskiej ;)

      Usuń
    2. do Indii siem boje
      w Chinach jeszcze nie bylam
      to ile kila?

      Usuń
    3. Zanotowałam- wkleiłam i mam . Dzięki.

      Usuń
  3. dawać, dawać będziem jadać :)

    tulaski

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda nieziemsko i ten kolor. Dzięki
    Melony różniaste są , co udowodniono - bardzo wskazane. Ja chrupałam dzisiaj arbuza i ogórki mrożone, a ostatek melona Galia wydziobał kos- bardzo mu smakowało.
    Jak sadzisz- wiedział ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli słusznie uwielbiam melony:) a ten nie dość, że super zdrowy, to niezwykle atrakcyjny estetycznie:)

      Usuń
  5. Dzień dobry Ostrusiu
    ino tylko że już tylko 2 razy :))

    OdpowiedzUsuń
  6. proszę bardzo ogóreczka do kafki s rana ;)
    Dzień dobry!

    OdpowiedzUsuń