wtorek, 7 października 2014

znamiona

Słowo mające wiele znaczeń.
 Znamiona choroby..
i znamiona jako znamiona.

Mogą sobie być przez całe życie i zejść razem z właścicielem. Czasem jednak zmieniają swoją figurę.
Czasem... zaczynają się przeistaczać i spieprzyć życie. Bo to taki ładny pieprzyk był...

Rak skóry też zbiera żniwo..
Dlatego warto badać znamiona.
 Tak, badać!

Ja właśnie jutro się wybieram..

Poniżej proszę o meldunki kto się badał, a kto właśnie dziś na takie badania się zapisał..

No może jutro.:)

41 komentarzy:

  1. Melduję, że wczoraj byłam u dermatologa.
    Wymroziłam to i owo.
    Niczego nie trzeba było dodatkowo badać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytaczki i czytacze obejrzyjcie koniecznie:

    http://vod.tvp.pl/audycje/publicystyka/dzis-wieczorem/wideo/07102014-1957/16872261

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też byłam ostatnio wymrozić to i owo :)
    Dwa lata temu byłam u chirurga i przy okazji pokazałam nowe coś tam bo wydawało mi się różowe...a do tego nowe. Chirurg mówi jest dobrze,a kolor to nie różowy a jasno brązowy...
    A ja dalej wierciłam mu dziurę w brzuchu, wziął mnie za rękę i ciągnie przez korytarz....zaciągnął mnie do onkologa i tak żeśmy w trójkę debatowali nad kolorem...aż im uległam :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo faceci nie znają sie na kolorach!

      Usuń
    2. Ooo fłaśnie:)))
      Zawsze to powtarzam,a mój M się buntuje ;p

      Usuń
  4. hmmm....to ja chyba powinnam sie zapisać do dermatologa....coś mnie ostatnio zaniepokoiło....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro meldujesz czynność dokonaną..

      Usuń
    2. trzeba rozwiac te watpliwosc!!

      Usuń
    3. najgorsze te wątpliwości... ile przyjdzie ich jeszcze rozwiewać? swoich, mężowych, dzieckowych...

      Usuń
    4. ja Was przepraszam, ale mnie to przerasta, żeby jeszcze do dotatkowych konowałów latać. Liczę na dyspensę do czasu wyleczenia z tego co już wiem co mam :)

      Usuń
  5. Wizytę u dermatologa zaliczyłam na wiosnę. Byłam z Młodą, a przy okazji pokazałam swojego pieprzyka na brzuchu, który ostatnio trochę się powiększył. Okazało się, że to tylko efekt zwiększonej masy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieprzyki kontroluje,obserwuje,do dermatologa wybiore sie razem z corka;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy bylam - zbadalam
    ale to grubo ponad rok temu
    w ciazy wszystko mi sciemnialo
    moze powinnam powtorzyc..

    a poprzednia wizyta spowodowana byla pieprzykiem na ustach, tej czerwonawej tkance
    na szczescie ok, i na szczescie bladoblady

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam maleńką kropeczkę na brzuchu tyle, że dość ciemną
    nie wiem po kiego juha kazała usunąć
    i patrzę na nią już drugi rok i nic a nic się nie zmienia, nie swędzi, jest okrąglutka i malutka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamma, takie cimne sa potencjalnie BARDZO GROŹNE
      nie żartuję
      mojej córce wycięli, lekarka jak zobaczyła, to się nawet przez sekundę nie wahała
      hispat był ok, ale jakby ostatnie stadium ok!!!

      Usuń
    2. Rybenko, ja mam nawet wrażenie, że on wyjaśniał...
      jest maleńki, okrągły i taki ładny ;)
      no dobra... pójdę w końcu ;)

      Usuń
    3. Wlasnie pod nóż udzie murzynek :)

      Usuń
    4. Mammmma bo z wiekiem wszystko blednie:P

      Usuń
    5. nawet jak mocno zmarszczę czoło i niczym mędrzec pogładzę swą brodę nie potrafię ustosunkować się do tej głębokiej myśli ;)

      Usuń
    6. taaaa,,,,, nastepna morderczyni murzynków :) :)

      Usuń
    7. Tak mi dzis PAni doktor oznajmiła :)

      Usuń
  9. Może dodam, że znamion nie powinno się wymrażać ponieważ nie ma możliwości ich zbadania.
    Mój mąż po czerniaku.
    Pozdro, E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słusznie
      kilka lat temu miałam coś podejrzanego, było wycinane i był robiony hispat
      teraz to na pierwszy rzut oka było niegroźne, dlatego poszło do mrożenia

      Usuń
  10. W poniedziałek miły pan doktor usunął mi 4 na na karku :) Jeszcze kilka czeka na swoją kolej, potencjalnych zaczepialskich, odstających i nierównych, a jeden mam na wewnętrznej stronie pośladka i już się zastanawiam jak mi ten lekarz TAM będzie zaglądał...

    OdpowiedzUsuń
  11. kiedyś badałam i sprawdzałam, ale to chyba powinno się co jakiś czas zbadać.....

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakiś czas temu się badałam i usuwałam 4 znamiona ale oto jaką informację (wskazówkę) dała mi dermatolog:
    - kobiece czerniaki w ZNACZNEJ większości lokują się od pasa w dół,
    - najbardziej niebezpieczne są nie te wystające, co często brzydko wyglądają, ale te płaskie o nieregularnym kształcie,
    - nie prażyć się na słońcu, nawet jedno w życiu spalenie słońcem może skutkować rakiem skóry.

    A ponad wszystko - badać się regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. badać przede wszystkim, bo statystyka ma to do siebie, ze jednak jakieś wyjatki zawsze się znajdą :)

      Usuń